sklep internetowy b2b

Jak powinien wyglądać sklep internetowy b2b?

Z racji na swoje zastosowanie, sklep internetowy b2b powinien charakteryzować się przejrzystością, łatwością w obsłudze i być zrozumiały dla przyszłych klientów. Dla przedsiębiorców natomiast ważna powinna być możliwość znalezienia produktów, których szukają, oraz szybkie i sprawne dokonywanie transakcji. Mniej ważne są narzędzia marketingowe, które bardziej przydają się w sprzedaży b2c.

Sklep internetowy b2b – co to jest?


Sklep internetowy B2B, czyli typu business-to-business to platforma internetowa umożliwiająca sprzedaż oraz zakup produktów i usług pomiędzy firmami. Transakcje są najczęściej zawierane masowo po cenach hurtowych w ramach sieci obejmującej producentów, hurtowników, brokerów i dystrybutorów.

Tworzenie sklepów internetowych b2b opiera się na budowaniu długotrwałych relacji biznesowych pomiędzy sprzedającymi i kupującymi. Platformy e-commerce oferują również możliwość korzystania z własnego panelu, systemu do optymalizacji procesów sprzedaży i obsługi klienta. Pozwalają one zautomatyzować przetwarzanie zamówień w kilku intuicyjnych krokach.

Jak wygląda tworzenie stron b2b?


Wszystkie firmy działające w modelu biznesowym b2b powinny zadbać o profesjonalny wygląd swojej strony internetowe. Wygląd witryn sieci web tych firm często determinuje decyzje zakupowe ich klientów, dlatego tak ważny jest proces tworzenia takich stron. Należy pamiętać między innymi o tym aby strona zawierała spójny przekaz, posiadała zwroty „call to action” i aby ułatwiała kontakt z firmą.

About: techgeek